WITAMY W GRUPIE PSZCZÓŁEK

Wychowawcy:
mgr Lucyna Klimek
mgr Agnieszka Świgońska
pomoc nauczyciela: Karolina Sperkowska
Realizowany temat:
Piosenka i wiersz:
Piosenka: „Dżungla, dżungla”
1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla
Poplątane zwoje dzikich lian
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo dżungli wielki pan
Ref: .Strusie mu się w pas kłaniają
Małpy na gitarze grają
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam
2. Ambo Sambo doskonale znam go
Węża się nie boi ani lwa
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
zawsze coś pysznego w dłoni ma.
Ref.: Strusie…
Wiersz „Kefir w Kairze” M. Rusinek
Bez względu na to, ile masz lat,
już czas, by zacząć zwiedzać świat.
Na podróż nie masz forsy? Czasu?
Wystarczy spojrzeć do atlasu
albo zakręcić raz globusem,
a wtedy pomkniesz jednym susem
do Azji albo do Afryki
– nie martwiąc się upałem dzikim.
Umówmy się, że na trzy-cztery
skoczysz do którejś z dwóch Ameryk.
Przebiegniesz truchtem Europę,
w Australii też postawisz stopę……
Aktualności z życia grupy:
Poznajemy Polskę
Pszczółki podczas zajęć o Polsce poznały legendy o nadwiślanych miastach, zapoznały się z ich herbami oraz dobierały wyrazy do obrazka. Dzieci zaprogramowały GeniBota w taki sposób, żeby przemieścił się z miasta do miasta z zachowaniem wskazanych w zadaniu warunków.
Eksperymenty z jajkiem
Dzieciaki uwielbiają eksperymentować. Poprzez własne doświadczenia uczą się szybciej i trwalej. Dziś przeprowadziliśmy serię eksperymentów z jajkami. Sprawdzaliśmy jak odróżnić jajko ugotowane do surowego, jak wygląda jajko w środku, czy jajko potrafi pływać i co stanie się z jajkiem gdy zamoczymy go w herbacie, kawie, coli i occie. Na koniec zajęć odbył się wyścig z jajkiem. A że liczyła się dobra zabawa wszystkie dzieci zajęły I miejsce. W tym dniu odbyły się jeszcze jedne poszukiwania, tym razem wielkanocnego zajączka. Dzieci szukały go na terenie przedszkolnym i w sali. Oczywiście z sukcesem!
Dzień Czekolady w Pszczółkach
Ahoj Piraci!!!
Zabawa kulinarna "Owocowy koktajl"
DANCE MA SENS
Podczas kolejnego dnia rozmów o zdrowiu przekonaliśmy się, że ważną rolę odgrywa także sport! Taniec, bieganie, skakanie, spacerowanie, granie w piłkę czy wspinanie się po drabinkach to wszystko jest aktywność fizyczna, która jest potrzebna, a nawet niezbędna dla naszego zdrowia. Dlatego pszczółki aktywnie brały udział w zajęciach taneczno- ruchowych Dance ma Sens!
Gra w loteryjkę
W naszym przedszkolu od kilku już lat bawimy się z dziećmi w poznawanie liter za pomocą Odimiennej metody czytania I. Majchrzak. W metodzie tej słowem otwierającym świat pisma jest imię dziecka. Podczas zabaw, dzieci ćwiczą rozpoznawanie i odnajdywanie swoich imion wśród innych, a potem rozpoznawanie imion kolegów. Kolejnym etapem jest poznawanie kolejnych liter alfabetu połączone z grą w loteryjkę. Dzieci z grupy Pszczółek w tym tygodniu bawiły się z literą T,t. Było szukanie właściciela wizytówki, układanie litery z własnych dłoni i ciała, zaznaczanie poznanych już liter w swoich wizytówkach (gra w loteryjkę), zabawy ruchowe w turlanie, tupanie, trąbienie, toczenie i oczywiście taniec. Na koniec zajęć każde dziecko ozdabiało literę T wydzieranką z kolorowego papieru.
Mroźna kraina
Dzieci podczas realizacji zajęć z tematyki „Mroźne krainy,, zapoznały się z położeniem Antarktydy i Arktyki na globusie. Miały możliwość eksperymentowania z lodem oraz sztucznym śniegiem, dowiedziały się które że zwierząt zwierząt zamieszkujących Antarktydę wykluwają się z jaja. Z wielkim zaangażowaniem i dokładnością wykonywały pracę plastyczne.
Kodowanie z GeniBotem
Pszczółki podczas zajęć o tematyce,, Arktyka i Antarktyda,, miały możliwość z buforowania z niebieskich kubełkowe igloo. Każde dziecko zaprogramowało robota w taki sposób aby przewiózł kostkę lodu do odpowiedniego igloo. Przedszkolaki poprawnie oszacowały odległość jaka musiał pokonać GeniBot, w sposób prawidłowy zaprogramowały robota. Skupienie i radość towarzyszyły dzieciom podczas zajęć.
Kodowane zadania Pszczółek
Dzieci z naszej grupy podczas zajęć rozwiązywany zadania z elementami kodowania przy użyciu tablicy interaktywnej. Zadaniem przedszkolaków było uporządkowanie tabeli grafikami, aby połączyć dwie cechy kształt i wielkość. Pszczółki rewelacyjnie poradziły sobie także z układaniem kropelkowego rytmu. Na koniec za pomocą symboli graficznych stworzyli program offline, pomagając kropelce dotrzeć do kałuży.
"Piękna Nasza Polska Cała"
Dzieci podczas realizacji tematu kompleksowego „Jak dobrze być razem” realizowały także założenia Międzynarodowego projektu Emocja. Pszczółki wraz z Paniami stworzyły termometr uczyć, na którym zaznaczają co czują przed, a także po zajęciach. Przedszkolaki poznały sposoby radzenia sobie z gniewem – stworzyliśmy,, butelkę złości,, , dzięki której możemy odreagować negatywne emocje, a także na poprawę złego humoru przygotowały,, rękawice uśmiechu, która po na pompowaniu pozytywnie nastraja dzieci.
Gra planszowa
23 września, podczas zajęć matematycznych dzieci z grupy Pszczółek konstruowały swoją grę planszową „Wyścigi samochodowe”. Przy pomocy nauczyciela dzieci wytyczyły trasę wyścigu, wyznaczyły zadania dla kierowców, wybrały pojazdy. Podczas gry dzieci rzucały naprzemiennie kostką, liczyły kropki, przesuwały pionki (samochody) na planszy sprawdzając czy inni się nie pomylili. Gra dostarczyła dzieciom wiele radości i emocji.
Wycieczka na skrzyżowanie
W ramach realizacji tematyki „Bezpieczny przedszkolak” 17.09 wybraliśmy się na wycieczkę na skrzyżowanie. Dzieci obserwowały z uwagą ruch uliczny, nazywały poruszające się po drogach pojazdy, rozpoznawały znaki drogowe ale przede wszystkim uczyły się zasad obowiązujących na skrzyżowaniu wyposażonych w sygnalizację świetlną i na przejściu bez sygnalizacji. Kierowcy wykazali się dużą cierpliwością, zwalniali przed przejściem i spokojnie, z uśmiechem czekali aż przedszkolaki przejdą przez przejście dla pieszych. Podczas wycieczki „Pszczółki” zgodnie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach ubrane były w kamizelki odblaskowe.