realizowane PROGRAMY I PROJEKTY

Wizja Przedszkola

Naszym największym dobrem jest dobro dziecka, przygotujemy je do życia według wartości, bycia przyjaznym, pełnym godności i szacunku dla każdego człowieka i każdej kultury. ​

Misja Przedszkola na rok szkolny 2024/20245

Wzmacnianie edukacji ekologicznej, rozwijanie odpowiedzialności za środowisko lokalne.

Program wychowania przedszkolnego MAC Edukacja

realizowany we wszystkich grupach wiekowych

Program wychowania przedszkolnego MAC Edukacja został opracowany w oparciu o przepisy prawa oświatowego oraz obowiązującą podstawę programową wychowania przedszkolnego. Program oparty jest na aktywności dziecięcej w odniesieniu do kompetencji kluczowych, uwzględnia rozwój psychomotoryczny i społeczno-emocjonalny dziecka. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

Program autorski "Odimienna metoda nauki czytania dr Ireny Majchrzak"

realizowany we wszystkich grupach wiekowych

Program edukacyjny mający na celu wczesne kształcenie umiejętności czytania z pełnym rozumieniem tekstu. Podstawowym celem programu jest tworzenie takich sytuacji edukacyjnych, które bez wysiłku i w przyjazny sposób doprowadzą do wykształcenia kompetencji czytelniczych u dziecka w wieku przedszkolnym.

Projekt edukacyjny umuzykalniający

mgr Magdalena Najdowska

realizowany w grupie wiekowej 3-6 lat

Program zajęć rytmiczno – umuzykalniających ma na celu rozwijanie wrażliwości muzycznej i estetycznej dzieci. Ma rozbudzić ich zamiłowanie do muzyki, śpiewu i tańca. Podczas zajęć przedszkolaki doskonalą poczucie rytmu, rozwijają dyspozycyjność aparatu ruchu, jak również aktywność twórczą. Dzięki zabawom przy muzyce ćwiczymy szybką reakcję ruchową na wrażenia słuchowe. Dzieci będą poznawać proste układy choreograficzne, będą ilustrować ruchem utwory muzyczne, wezmą udział w improwizacjach, nauczą się nowych piosenek, będą tworzyły proste tematy rytmiczne oraz grać na instrumentach perkusyjnych.

„I love BOO” aut. E. Wodzicka-Dondziłło wyd. MAC Edukacja

mgr Hanna Pukownik

realizowany w grupie wiekowej 3 – 6 lat

Czteropoziomowy kurs nauki języka angielskiego od 3-latka do 6-latka bazuje na autorskim programie do języka angielskiego „Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu”

Pakiet w pełni zgodny z nową podstawą programową. Stwarza możliwość dostosowania tempa pracy do indywidualnych potrzeb dziecka. Oparty na podejściu multisensorycznym – aktywizującym wszystkie zmysły. Wykorzystuje metodę reagowania całym ciałem (TPR).  

Głównym celem nauczania języka angielskiego na etapie wychowania przedszkolnego jest umożliwienie dziecku dobrego startu językowego poprzez „osłuchanie” i oswojenie z językiem obcym, jego melodią i strukturą oraz umożliwienie dziecku w stopniu podstawowym rozumienia i posługiwania się językiem angielskim do celów komunikacyjnych w tym:

  • zapewnienie kontaktu z językiem obcym w formie zabawowej, stymulującej stopniowo proste wypowiedzi ustne,
  • uruchomienie naturalnego potencjału zdolności naśladowczych dziecka w kierunku ustnej nauki języka angielskiego,
  • uwrażliwienie dziecka na możliwość własnej ekspresji i komunikacji w innym języku niż ojczysty,
  • rozwijanie umiejętności współpracy i współżycia w społeczeństwie poprzez kształcenie umiejętności pracy i zabawy w parach i zespołach,
  • kształcenie samodzielności, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesów.

Program logopedyczny " Buzi ćwiczenie to piękne mówienie"

mgr Dominika Rydelska 

realizowany w grupie wiekowej 4 – 6 lat

Zajęcia logopedyczne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami mowy. Zaburzenia te powodują trudności w komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Zajęcia specjalistyczne z logopedii mogą być prowadzone indywidualnie lub grupowo. Program pracy logopedycznej zakłada objęcie opieką logopedyczną dzieci 4 – 6 letnich z zaburzeniami wymowy – po wcześniejszym przeprowadzeniu rozmów z nauczycielami, rodzicami oraz przeprowadzeniu badań wstępnych przy użyciu odpowiednich narzędzi badawczych. Program ten nastawiony jest na wspieranie edukacyjne dzieci z problemami logopedycznymi, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zakres zaburzeń, oraz potrzeby i możliwości dzieci. Podstawą działań jest wytworzenie atmosfery życzliwości i zaufania. Program zajęć logopedycznych oprócz funkcji terapeutycznej pełni również funkcję profilaktyczną. Jego elementy mogą wprowadzać nauczyciele na zajęciach dydaktycznych lub wyrównawczych celem wspierania terapii logopedycznej oraz rozwijania mowy i myślenia dzieci. Program zakłada współpracę z nauczycielami i rodzicami.

Program adaptacyjny "Jestem sobie przedszkolaczek"

mgr Magdalena Najdowska, mgr Weronika Strześnicka

realizowany w grupie „Biedronek”

Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno społeczne. " Z emocjami mi do twarzy"

mgr Agnieszka Świgońska

program terapeutyczny realizowany w grupie wiekowej 4 – 6 lat

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne adresowane są do uczniów, którzy z przyczyn rozwojowych, osobowościowych, a także środowiskowych mają problemy w zakresie nawiązywania relacji z rówieśnikami i funkcjonowania w rożnych sytuacjach społecznych, co przekłada się na obraz samego siebie i prawdopodobieństwo występowania zachowań nieakceptowanych społecznie.

Program zajęć z gimnastyki korekcyjnej

mgr Weronika Strześnicka

realizowany w grupie wiekowej 3 – 6 lat

Gimnatyka ma na celu wyrabianie u dziecka nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego. Harmonijny rozwój fizyczny poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia ogólnorozwojowe. Wzmożenie wydolności i sprawności fizyczno- ruchowej. Naukę umiejętności korygowania wady przez przyswojenie korekcji lokalnych a następnie globalnych, oraz rozciągnięcie mięśni przykurczonych i wzmocnienie osłabionych. Wyrabianie wytrzymałości posturalnej. Naukę prawidłowego oddychania w czasie wykonywania ćwiczeń w celu zwiększenia pojemności życiowej płuc oraz wydolności sprawności narządu oddychania. Wdrażanie do rekreacji ruchowej z uwzględnieniem elementów profilaktyki i korekcji zaburzeń. Zarówno w wychowaniu fizycznym jak i w gimnastyce korekcyjnej nadrzędnym celem jest, harmonijny rozwój dziecka. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w każdej grupie wiekowej

Ogólnopolski projekt edukacyjny "Jestem Małym przyjacielem przyrody"

realizowany we wszystkich grupach

Ogólnopolski projekt ekologiczny "Gramy w Zielone"

realizowany we wszystkich grupach

Projekt edukacyjny "Waga środowiska"

realizowany we wszystkich grupach

Ogólnopolski projekt edukacyjny "Sensoryczna tęcza"

mgr Magdalena Najdowska, mgr Weronika Strześnicka

realizowany w grupie „Biedronek”

Projekt "Gramy zmysłami"

mgr Kinga Lewińska, mgr Agnieszka Świgońska

realizowany w grupie „Pszczółek”

Projekt "Książka (dla) Przedszkolaka"

mgr Kinga Lewińska, mgr Agnieszka Świgońska

realizowany w grupie „Pszczółek”

Projekt "Bliżej pieska"

mgr Anna Pawlaczyk, mgr Dominika Rydelska

realizowany w grupie „Żabek”

Innowacja "Dbam o uważny umysł"

mgr Kinga Lewińska, mgr Agnieszka Świgońska

realizowana w grupie „Pszczółek”

Innowacja "Pszczółkowy gang bystrzaków"

mgr Kinga Lewińska, mgr Agnieszka Świgońska

realizowana w grupie „Pszczółek”

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content