poinformowanie rodziców o kierunku pracy przedszkola, zadaniach wychowawczych i kształcących w bieżącym roku szkolnym i wynikającej stąd roli rodziny,
dokonanie sprawozdania z przeprowadzonej diagnozy dzieci i poinformowanie o przyjętym kierunku pracy z dziećmi uzdolnionymi i wymagającymi pomocy wychowawczej,
poinformowanie o osiągnięciach i umiejętnościach dzieci zdobytych w ciągu całego roku szkolnego.
Zajęcia otwarte dla rodziców
Cele:
z aktywnym uczestnictwem rodziców w zajęciach,
umożliwiające obserwację przez rodziców umiejętności własnego dziecka.
Zajęcia adaptacyjne
Cele:
złagodzenie trudności związanych z adaptacją dziecka w przedszkolu,
wspólne zabawy, rozmowy, atrakcje przygotowane dla dzieci i ich rodziców.
Dyżury nauczycielskie
Cele:
umożliwienie rodzicom pozyskiwania informacji o sukcesach i kłopotach w rozwoju dziecka,
wyjaśnienie wszelkich nieporozumień czy wątpliwości.
Rozmowy indywidualne
Cele:
rozwiązywanie problemów,
udzielanie rad i wskazówek,
wymiana poglądów,
ujednolicenie kierunku pracy wychowawczo – dydaktycznej.
Pomoc w nawiązaniu kontaktów z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną
Biblioteka dla Rodziców
Cel:
popularyzacja ciekawej literatury pedagogicznej dotyczącej problematyki rodzinnej i wychowawczej.
Drukowanie przedszkolnego pisemka „Poradnik dla Rodziców”
w nim zamieszczane są ciekawe artykuły z zakresu wychowania przedszkolnego i porady.
Kąciki Grupowe dla Rodziców
Cele:
zamieszczanie zadań wychowawczych i kształcących, tekstów piosenek, wierszy, których aktualnie uczą się dzieci,
zamieszczanie informacji o uroczystościach i planowanych wycieczkach,
eksponowanie prac plastyczno – technicznych dzieci.
Kąciki dla Rodziców
Cele:
przedstawianie kalendarza imprez i ważnych bieżących informacji,
umieszczanie informacji o przedstawieniach teatralnych, koncertach muzycznych,
umieszczanie artykułów odnośnie nowości wydawniczych, ciekawych porad pedagogiczno – wychowawczych.
Współudział rodziców w organizowaniu imprez i uroczystości przedszkolnych